Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Medical Robotics
Herman, Michal ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
Medical robotics is an area of robots used in medicine and its main purpose is to provide assistance and expand the capabilities of medical personnel. It is also used to help and assist patients and the elderly who are dependent on the help of others. Although it is still a very young field, medical robotics has changed the way in which medicine has been perceived in the last few decades. Due to its high accuracy and ability to help people, its potential is enormous. Specialists and developers are therefore trying to further expand and improve this area. The aim of this work is to provide a comprehensive survey of medical robots’ evolution including concrete examples of robots that are used in this area and to explain how individual robots work and how some of them are programmed.
Analýza podpory pro studenty se speciálními potřebami formou asistence při studiu na Univerzitě Karlově v Praze
Švorcová, Tereza ; Tomášková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Jašurek, Miroslav (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat službu asistence při studiu fungující na Univerzitě Karlově v Praze. Výsledky analýzy by měly upozornit na přednosti a slabé stránky fungování služby asistence na UK. K odhalení těchto nedostatků a předností posloužily polostrukturované rozhovory provedené se studenty a asistenty, kteří svou součinností službu spoluvytvářejí. Zároveň byl uskutečněn rozhovor s pracovnicemi Kanceláře pro studenty se speciálními potřebami, které službu asistence na Karlově univerzitě koordinují. Pro srovnání byl podobný rozhovor proveden i s vedoucím Střediska handicapovaných studentů, které zajišťuje službu asistence při studiu na Vysoké škole ekonomické v Praze. Tyto rozhovory posloužily k bližšímu nahlédnutí do problematiky fungování služby asistence na UK. Studie analyzuje funkčnost služby a pokouší se vymezit potřeby, jež znevýhodněným studentům pomohou k vyrovnání studijních podmínek. Na základě získaných výsledků vymezuje práce účelnou formu asistence. Ze zjištěných nedostatků je podstatné zmínit nízkou úroveň informovanosti o službě a s tím související nesystematické podchycení znevýhodněných studentů a asistentů. Dále z výzkumu vyplývají problémy se špatnou koordinací služby. Asistenti také připomínkují nevyhovující formu zaškolení. Neaktuálnost databáze asistentů, která...
Návrh databáze sportovních asistentů pro lidi s hendikepem
Doležalová, Hana ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Návrh databáze sportovních asistentů pro lidi s hendikepem Cíl: Vytvořit doporučení pro návrh databáze sportovních asistentů pro lidi s tělesným postižením tak, aby co nejvíce reflektovala jejich potřeby a vyplývala z reálných možností asistentů. Metody: Základním metodologickým přístupem je deskriptivní výzkum kvantitativního charakteru s některými kvalitativními prvky. Výzkum probíhal u dvou souborů "uživatelé" a "asistenti" formou elektronického on-line dotazování. Výsledky: Většina lidí s tělesným postižením k sobě nemá člověka, se kterým by mohli provozovat sportovní aktivitu tak často, jak by chtěli. To je také důvodem toho, proč sportují méně. Uživatelé jsou za asistenci ochotni platit více, než se očekávalo. Asistenti jsou při zvýšení finanční odměny ochotni poskytnout více hodin asistence. Výsledky poskytují dostatek informací pro vytvoření databáze sportovních asistentů pro lidi s tělesným postižením. Klíčová slova: sportovní asistent, asistence, aplikované pohybové aktivity, sport zdravotně postižených
Kompetence dvojjazyčného asistenta
Hassman, Jaroslav ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Cílem práce je zmapovat rozsah kompetencí dvojjazyčného asistenta pedagoga a komparovat se zákonným vymezením. Práce je rozdělena do tří tematických částí, přičemž dvě jsou součástí teoretické a jedna empirické části. První z teoretických částí je rozdělena na část věnovanou migraci v českých zemích a na část věnovanou vzdělávání cizinců z různých pohledů. Druhá z teoretických částí se zabývá pozicí asistenta pedagoga, kompetencemi a v samostatné části také dvojjazyčným asistentům pedagoga. Třetí část je věnována vlastnímu výzkumnému šetření, v rámci něhož byly metodou shadowing a také prostřednictvím osobních rozhovorů získány příslušná data, z nichž byly po jejich zpracování a analyzování vyvozeny závěry, které byly následně komparovány s původním předpokladem. Poslední částí této práce je závěr koncipovaný především jako shrnutí výsledků a poznatků získaných v rámci výzkumného šetření a také vzájemné komparace v souladu s cílem práce.
Zjištění očekávání a naplnění seberealizace osob s míšní lézí na vodácké turistické akci
Langová, Denisa ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Cíl práce: Cílem diplomové práce je analýza dotazníkového šetření před a po realizaci vodácké turistické akce s osobami s míšní lézí, i se zahrnutím formulace doporučení pro praxi, které z tohoto šetření vyplynou. Jak případně odstranit rozpory v očekávání či možné bariéry v realizaci vlastní akce. Získané výsledky poukáží na vnímání celé akce a také na trendy v organizaci vodáckých akcí pro osoby s míšní lézí. Předpokládám, že vlastní výzkum odkryje potenciál kladných emocí a motivaci každého nového účastníka pro seberealizaci na outdoorových akcích. Porovnání výsledků mého výzkumu s výzkumy zabývající se podobnými tématy zkoumání. Metodika: teoreticko-empirická práce kvalitativního charakteru s využitím metod sběru dat: polostrukturovaný dotazník vlastní konstrukce, dotazník STAI. Počet účastníku 7, věk 18 a více (dle přihlášení na kurz), předpokládá se účast osob s míšní lézí, kteří již tento kurz absolvovali v minulých letech a také účast zájemců, kteří dosud na kurzu splouvání řeky nebyli účastni a dojde k porovnání jejich zkušeností a očekávání. Klíčová slova: míšní léze, očekávání, kompenzační vybavení, asistence, wilderness terapie, outdoroové pobyty - splouvání řeky
Postoje rodičů a učitelů při vzdělávání žáka s chronickým onemocněním na 1. stupni běžné základní školy
Vopatová, Kristina ; Zulić, Marija (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji rodičů a učitelů žáků s chronickým onemocněním během povinné školní docházky na 1. stupni běžné základní školy. Cílem práce je identifikovat problémy, se kterými se rodiče a učitelé chronicky nemocných žáků během výchovně- vzdělávacího procesu setkávají a také nalézt východiska pro co nejlepší spolupráci rodičů a učitelů. V teoretické části jsou představena jednotlivá chronická onemocnění - astma, cystická fibróza, dětská onkologická onemocnění, diabetes mellitus 1. typu a epilepsie, legislativní rámec vzdělávání žáků s těmito onemocněními, metodika práce s žáky s chronickým onemocněním a rešerše domácích i zahraničních výzkumů provedených na obdobné téma. Metodologická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, jehož hlavním cílem je zjistit postoje učitelů a rodičů k výchovně-vzdělávacímu procesu žáků trpících výše uvedenými onemocněními. Pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaného rozhovoru zjišťuje, jaké jsou postoje rodičů a učitelů ke vzdělávání žáků s výše uvedenými typy chronického onemocnění na běžné základní škole. Dotazníkové šetření má za úkol určit základní informace o respondentech a jejich zkušenostech se vzděláváním žáků s chronickým onemocněním. Rozhovor pak zjišťuje detailnější informace o této problematice. Závěr výzkum ukazuje, že se učitelé...
Medical Robotics
Herman, Michal ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
Medical robotics is an area of robots used in medicine and its main purpose is to provide assistance and expand the capabilities of medical personnel. It is also used to help and assist patients and the elderly who are dependent on the help of others. Although it is still a very young field, medical robotics has changed the way in which medicine has been perceived in the last few decades. Due to its high accuracy and ability to help people, its potential is enormous. Specialists and developers are therefore trying to further expand and improve this area. The aim of this work is to provide a comprehensive survey of medical robots’ evolution including concrete examples of robots that are used in this area and to explain how individual robots work and how some of them are programmed.
Copingové strategie osobních asistentek
Bučková, Aneta ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Práce osobních asistentů patří mezi pomáhající profese s vysokou mírou stresu a při jeho dlouhodobém působení v nevhodných pracovních podmínkách se u asistentů může rozvinout syndrom vyhoření. V teoretické části práce vymezuji osobní asistenci, stres, copingové strategie, odolnost a syndrom vyhoření. Praktická část vychází z devíti rozhovorů s osobními asistenty zaměřených na stresory, copingové strategie a podmínky jejich práce v organizaci, kde jsou zaměstnáni. Zjistila jsem, že osobní asistenti považovali za nejvýznamnější zdroje stresu problémové chování dítěte, komunikaci s pedagogy a s rodiči. Osobní asistenti se ve své profesi potýkají s pocity bezmoci, s frustrací ze stagnace dítěte, z neúspěchu, s pocity viny za problémové chování dítěte. Ve své práci jsou v každodenním kontaktu s rodiči v psychické nepohodě a s pedagogy, kteří nebývají vždy vůči asistentům vstřícní. Mezi nástroje zvládání stresu osobních asistentů patří nejčastěji pocit užitečnosti a smyslu práce, sociální opora (informace a podpora rodiči dětí, podpora sociálními pracovníky služby a supervize), odreagování jinou aktivitou, zájmy, relaxace, optimismus, akceptace situace, nastavení hranic, seberozvoj. Organizaci považují asistenti ve své práci jako podpůrnou instituci, cení si možnosti supervize, školení a zájmu řešit...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.